onsdag 15 juni 2011

Du gamla du fria!

Äntligen fick Daudi utlopp för sina fosterlandskänslor när han fick sjunga svenska nationalsången då det var skolavslutning i Pingstkyrkan idag. Han har gnolat den dagarna i ända senaste veckan och vi andra familjemedlemmar har börjat bli lite less på sången. Varje kväll har han somnat till en cd med först Sven-Erik Magnussons version följt av Black Ingvars + två karaoke-versioner.Jag smög hem redan efter hans förskoleklass uppträdande i början. (Skolavslutningar är ju inte så där jättekul om jag ska vara ärlig) Rektorn hälsade välkommen och två sexor presenterade inslagen. Någon pastor såg jag inte till, men jag såg i programbladet att det hela skulle avslutas med "Den blomstertid nu kommer". Jag har inte hört om detta religiösa inslag har orsakat några våldsammare kravaller med kränkta föräldrar och barn. Det står väl i Ljusnan i morgon i så fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar