söndag 25 januari 2009

Påven hälsar!

Var på mässa i Gävle idag, men det var med en viss tvekan jag åkte de 14 milen med tanke på snöovädret. Jag och 6(!) eritreanska vänner fyllde min Volvo 740 och stack ändå till sist.

Det var S:t Pauli församlings festdag då vi firar Paulus omvändelse. Ärkebiskop Emil P Scherrig besökte oss. Han är nuntie i Norden (typ påvens ambassadör). Påven själv skickade hälsningar till oss genom honom! Nigerias ambassadör var också där, men huvudperson var en bandytokig bollnäsbo som blev upptagen i Kyrkan just idag. Hans dotter och tre andra konfirmerades också under mässan. Efteråt var det mat från världens alla hörn. (Men jorden har väl inga hörn?!)

Jag kom hem lagom till andra halvlek av VM-finalen i bandy. Sverige krossade ryssarna sista kvarten (6-1). Fem edsbyspelare blev världsmästare! "Halleluja, vi är från Byn!" som det heter i en av Redfarmers hejaramsor.

1 kommentar:

  1. Tack för hälsningen från mässan.Jag förstår av det du skriver att ni hade det fint i Gävle. Jag hade gärna velat vara där, men vågade inte ge mig ut i det svåra väglaget.
    Ja, bandyfinalen utvecklades också till en fin fest. Man kan se bandy på tv med behållning!

    SvaraRadera