söndag 29 november 2009

Kalas

Igår var det kalas med tjocka släkten hos oss för att fira Eric, snart tolv, och David som nyligen fyllt fem. Själv roade jag mig med att ha migrän och spy mest hela förmiddagen, men kravlade mig ner så småningom till festen för att genomföra den obligatoriska frågesporten.

Idag hade jag tänkt åka till Gävle med några vänner. Biskop Anders är där och firar mässa med oss, men min klena hälsa och tomma plånbok håller mig hemma.

En ny kulturtidskrift, Sankta Birgitta, kom med sitt första nummer idag. Den finns upplagd bland mina länkar här till vänster.

2 kommentarer:

  1. Det är en lisa för själen att landa i din blogg. Du är både djup, humoristisk och finurlig på en och samma gång. En fenomenal gåva. Hoppas vi kan ses snart, kanske i samband med nån mässa här i Gävle.

    SvaraRadera
  2. Tack! Synd att jag inte kom iväg till Gävle igår. Hur var helgen med biskop Anders?

    SvaraRadera