fredag 14 augusti 2009

Arbetslös!

Idag ska jag till Arbetsförmedlingen och anmäla mig som arbetslös. Huvudvärken hindrar mig att fortsätta som lärare. Tråkigt och otryggt när man har familj och hus och frugan är utan inkomst. Jag var till lokaltidningen Ljusnan igår och lämnade några korsord som de skulle titta på och eventuellt använda. De skulle höra av sig om en vecka. Att konstruera korsord är naturligtvis inte heller så lätt med huvudvärk, men man kan styra arbetstiden lite i alla fall och passa på när man mår bättre.

4 kommentarer:

  1. Å vad jag känner med dig.Jag vet så väl hur det är med huvudvärk.
    Jag tror att du skulle kunna passa bra att jobba på Gaia (boendet för flykting-ungdomarna) De har ingen tjänst ute, men ring och fråga om att jobba extra kanske.
    Hoppas verkligen det ordnar sig för er.
    Men vi fortsätter be.

    Kram och hälsa Ester.

    SvaraRadera
  2. Ja du, som offentliganställd, först i psykiatrin och nu som lärare har jag fått god erfarenhet av att vara arbetslös, är det just nu. Men det gäller att inte vara beroende av jobbet för det egna välbefinnandet, självaktningen. Att kunna resonera jag är den jag är inte vad jag gör. Och att hålla sig igång intellektuellt. Och att hålla koll på Af-folket så att de vet sin plats. De är våra tjänstemän, inte våra herrar. Och komma ihåg att a-kassan är en försäkring, inte en nådegåva.

    i Kristus
    Jörgen

    SvaraRadera
  3. Tack för uppmuntran Anna-Lena och Jörgen!

    SvaraRadera
  4. När det gäller Din huvudvärk kom jag att tänka på en, förmodligen urgammal melodislinga som, spelad på mycket låg volym med repetition kanske skulle hjälpa Dig att kunna slappna av, kopiera av länkarna till adressfältet. En samisk variant har du här:

    http://www.youtube.com/watch?v=dHiU36GDaEA

    och en indiansk här, förmodligen Navaho:

    http://www.youtube.com/watch?v=3VvVw60XvQw&NR=1

    De är lite olika i karaktären, men det är samma grundtema så den bör ha sin rot i centralasien innan finsk-ugrernas och athapaskernas urfäder gick åt var sitt håll. För minst 25.000 år se'n.

    I vart fall får den mig att slappna av totalt.

    mvh
    Jörgen

    SvaraRadera