tisdag 24 mars 2009

Jättar bör dödas blott för det de är jättelika!

Det är Chesterton som skriver så i kapitlet "Sagolandets etik" i sitt mästerverk Ortodoxi. Det kan nog tillämpas på mitt älskade bandylag Edsbyns IF också. Inget träd tillåts växa till himlen. Det måste fällas förr eller senare. Det är naturens gång. Men sagan är inte slut som en del menar. Nya kapitel kommer att skrivas redan nästa vinter. "Detta är ett manligt uppror mot högfärden som sådan", fortsätter Chesterton och visst var det dags för oss att komma ner på jorden igen.

Har fått lite extra korsordsjobb nu. Ett påskkryss åt Världen Idag är precis avklarat och ett korsord om Heliga Birgitta åt Katolskt Magasin är också snart klart.
Korsord.se hörde också av sig idag, men korsordstidningar brukar vara väldigt snåla, så vi får se om de kan ge ett acceptabelt bud.

I morgon ska det bli gott att avbryta fastan för att fira Marie Bebådelsedag med några våfflor. Annars fick jag lite oväntad hjälp med tv-fastan häromdagen. Tv:n gick helt enkelt sönder och inte ens Janne Lust fick fart på den. Jag kommer inte att göra några ansatser att skaffa en ny innan påsk i alla fall.

5 kommentarer:

  1. ...och vår Tv gick sönder i förrgår, samma kväll som vi hade tänkt att börja kolla på en Jesusfilm!
    Har följt din blogg lite på sistone och det var intressant att läsa ditt vittnesbörd. Jag var ute till en Kenya en period tillsammans med Thomas och Ann-Margréth, som du kanske känner. Vi bodde ju i Narok, men var till Komotobo och Migori ett flertal gånger.
    Och just det, jag kommer från Västerås också, men bor numera i silverbyn ;)

    SvaraRadera
  2. Har följt din blogg en tid också. Uppskattar inte minst din fördomsfria inställning till Katolska Kyrkan.
    Thomas och Ann-Margreth är goda vänner till mig som jag tyvärr inte sett på mycket länge.
    Vilka höll du på i lördags?

    SvaraRadera
  3. Jag höll på Västerås. "Idrottshjärtat" blir ju ofta kvar där man kommer ifrån. Jag trodde du förstod det av det ironiska "silverbyn"...
    Allt gott och önskan om god hälsa!

    SvaraRadera
  4. Om du ser något som du bara måste se på TV så har vi en TV här hos morsan som ingen använder. Den står bara där och samlar damm. Jag antar att du kan få låna den tills vidare om du vill =)

    SvaraRadera
  5. Portugal-Sverige på lördag är ju ett "måste" i och för sig, men jag tror jag ordnar det på annat sätt. Tack ändå!

    SvaraRadera