tisdag 6 januari 2009

Lillebror! Och det vet ni om...

Lugn seger mot lillebror Bollnäs ikväll (8-2). Sirius fortsätter att överraska. Hammarby med, fast negativt. Inte alls säkert att de fixar en slutspelsplats ens. Det blir nog stenhårt mellan Bollnäs, Broberg, Vänersborg och Bajen om tre platser. Lillebror är en bit efter, men har spelat klart mot både VSK och Edsbyn. (Vetlanda finge gärna missa eftersom de har så bedrövliga publiksiffror.)

Lugn seger även i 4manswhisten mot Magé och Inge. Däremot en kamp in på mållinjen i plumpen där jag lyckades sätta dit Inge med en liten ruter i näst sista sticket. Det känns extra bra att spöa Inge, eftersom han alltid sätter åt mig lite extra även om jag ligger sist;-) Varför visar man inte plumpmatcher på någon sportkanal?!
Det är mycket mer dramatiskt och omväxlande än poker.

Lite pirr i magen inför omstarten på Alftaskolan imorgon. (Eleverna börjar först på torsdag.) Jag har dålig koll på vilka elever som går i förberedelseklassen nu efter att ha varit tjänstledig i höst. Många har flyttat har jag hört, men fler lär vara på ingång. Undrar hur det går med morgonhuvudvärken. Den flexibla arbetstiden med korsordskonstruerandet har varit bra just för huvudvärkens skull, men samtidigt kan det vara skönt att ha en arbetsplats och kollegor att åka till också. Det blir nog bra, Mungu akipenda!

3 kommentarer:

  1. Nu när jag är hemma och har tillgång till skrivare så ska jag skriva ut och lösa dina korsord.
    Sen undrar vi när vi kan komma och muntra upp er. Den där inbjudan i brevlådan fanns liksom inte...

    Hoppas det fungerar på jobbet. Jag vet det mesta om att ha huvudvärk...Bedrövligt är vad det är.

    SvaraRadera
  2. Välkomna! (Både hem till Sverige och till oss)
    Söndag eftermiddag är jag upptagen. Annars är det fritt fram att boka tid hos oss.

    SvaraRadera
  3. Nu bokar jag tid. Idag (lör) vid 17 tiden?

    SvaraRadera