måndag 15 december 2008

Korsord

Det står i min profil att jag är korsordskonstruktör och det stämmer till viss del. Jag är egentligen lärare, men tog tjänstledigt i höst för att göra en satsning på att göra korsord. Än så länge har jag bara en fast kund, EFS-tidningen Budbäraren, men nu i december har jag gjort julkryss åt både Dagen, Världen idag och Katolsk Magasin.
Efter nyår så går jag tillbaka till mitt lärarjobb i Alfta där jag ska fortsätta att undervisa invandrarbarn i svenska.Det är ett mycket stimulerande jobb men är inte alldeles lätt. Dels så lär sig människor ett nytt språk på så olika sätt och med så olika förutsättningar, dels så kommer och försvinner det elever med väldigt kort varsel.

Ett problem som börjar gå mig på nerverna är min huvudvärk. I morgon ska jag till Gävle på en grundlig utredning av vad det är som orsakar mina problem. Det blir två fullspäckade dagar där man kommer att vända ut och in på mig. Hoppas det leder någonstans.
Ingen av alla mediciner jag provat fungerar, så jag tror nog jag får acceptera att det något jag får dras med och bara göra det bästa av situationen.

4 kommentarer:

  1. Kul att du börjat blogga, Lachen. Jag ser fram emot intressanta texter om både det ena och det andra.
    Din huvudvärk är verkligen ett bekymmer och vi får hoppas och tro att läkarna där i Gävle med Guds hjälp kan lösa problemet.

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Det låg och skräpade en Dagen-inloggning och därför blev det knas med avsändaren. Det var alltså jag, Leif Cyrillus, som skrev den förra kommentaren!

    SvaraRadera
  3. Hej broder och vän. Kul att du startat en blogg. Önskar dig allt gott och att du blir av med huvudvärken. mvh David D

    SvaraRadera
  4. Hej du

    Berätta för mig om huvudvärk och jag vet.Hoppas de kommer fram till något vettigt i utredningarna.
    Vi firar jul/nyår i Seattle med Elisabeth och vi är där nu.
    Familjen och jag hälsar till er alla.

    Kram/AnnaLena

    SvaraRadera