tisdag 3 juli 2012

Seriemord planeras!

Har svårt att få in den berömda foten bland lokaltidningar för att sälja mina eminenta korsord till dem. Det hjälper tydligen inte att vara både bäst och billigast. Jag gör stickprov ibland och löser lite kryss i olika tidningar och kommer alltid till samma slutsats. Mina korsord är flera klasser bättre! Jag har nästan inga krystade korsordsord typ or,re och da, men många kluriga dubbeltydiga ord (dock inga dåliga ordvitsar a la Hegerfors). Få vinkelord men tydliga frågor som kräver lite allmänbildning. Det finns ju till och med korsordskonstruktörer som använder sig av stopplinjer och ledord instoppade i halvrutor mellan ord. Man ryser vid anblicken. Mitt gamla problem med att få tag på bra bilder har också löst sig tack vare Wikipedia. Ska göra en drive bland korsordstidningar och facktidningar också, men då blir det svårare att hålla priset nere. Skulle gärna hålla på med korsord på halvtid. Mer tillåter inte min huvudvärk. Ska förresten prova laserbehandling mot detta gissel nästa vecka.

En lösning med "in med foten-problematiken" skulle kunna vara att ett antal kryssmakare plötsligt avled under mer eller mindre mystiska omständigheter och gav plats för mig på olika tidningsredaktioner. Kanske kan man prova och skicka runt lite mjältbrandssporer bland konstruktörerna. (Enklast vore om man kunde mejla dem till offren, men det är väl bara virus man kan sprida på det viset.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar