torsdag 27 augusti 2009

Jag, en utskälld linjedomare!

Igår spelade äldsta grabben bortamatch i en liten by ännu längre in i hälsingeskogarna än Edsbyn. Jag skjutsade och blev sedan motvilligt utsedd till linjedomare. Efter att ha vinkat på några grova offsider (4-5 meter) på hemmalaget, så kom en äldre farbror i 80-årsåldern klivande och ropade -Va #¤% viftar du för!!! Jag förklarade lugnt att det var offside. -I %¤&¤#~¤ heller, svarade han och fortsatte att visa sitt rika förråd av svordomar. Jag och de andra skjutsande föräldrarna bara gapade och tittade på varandra medan vår lagledare sa åt honom på skarpen att gå där ifrån. I en tidigare match i sommar så hade föräldrarna till detta lag stormat plan i protest mot domaren. Vi pratar om P-12 här alltså! Man fick lite "Sista-färden-vibbar" när man sprang och pjumsade efter linjen i regnet. Var det inte en banjo jag hörde klinka på en välkänd melodi där ute i skogen bredvid fotbollsplan... Som tur var förlorade vi matchen, så vi kom helskinnade hem därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar