söndag 17 maj 2009

Den extra milen

Vad lätt det är att vara from i teorin och i sin ensamhet! Så lätt att fatta beslutet att vända den andra kinden till och gå den extra milen och allt Jesus talar om. Sedan när det kommer till kritan så är de fromma tankarna som bortblåsta och jag kräver millimeterrättvisa i allt. Gäller både på jobbet, i äktenskapet och mycket annat. Jag hamnar snabbt på en 4-årings nivå.
Den extra milen skulle vara min devis i år. Totalfiasko än så länge.
Hur gör man? Det känns inte alls svårt när jag planerar hur jag ska bete mig när jag känner mig orättvist behandlad, men jag blir så primitiv när det är dags att praktisera mina djupa insikter.

2 kommentarer:

  1. Du är inte ensam broder, vi har en kamp att utkämpa. Men vi får sätta vårt hopp till Honom!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera